,,Tak, a prišiel čas na nové,“ hovoríte si? Veľký krok, ktorý prináša veľkú zodpovednosť a mnoho vybavovačiek. Náš mozog pracuje naplno a každým dňom sa zapratáva viac a viac informáciami, ktoré nám nesmú vypadnúť. Ale.. často vypadnú. Tak veľmi sa sústredíme na hľadanie nového hniezdočka, že nevenujeme dostatočnú pozornosť predaju toho starého. Ale práve predaj pôvodnej nehnuteľností dokáže priniesť omnoho viac ovocia, ako si predstavujeme. Ak si to však všetko pekne pripravíme dopredu. Ako teda na to?
Všetko začína a končí prehľadnosťou verzus neporiadkom. Každému oku ulahodí pekne zorganizovaný interiér zbytočne nepreplnený osobnými vecami. A ako sa hovorí – práve v jednoduchosti je krása. Nechajte dizajn čo najminimalistickejší, aby mohla zapracovať fantázia potenciálneho kupca – ak si bude vedieť predstaviť vlastnú výzdobu vo vašej nehnuteľnosti, máte vyhraté!
Jedna vec sú fotografie, druhá vec je realita. A vy zrejme nechcete patriť medzi tú skupinu ľudí, kde nastáva zdesený pohľad záujemcov po vstúpení do dverí ,,…ale takto to na fotke nevyzeralo..“. Prekvapte pozitívne a pripravte nehnuteľnosť tak, akoby šla na červený koberec.
Čistota, pol života. A verte tomu, že potenciálni kupci sú schopní odhrnúť aj záves na kúpeľni a študovať plesne. Tak ich nenechajte nič nájsť, len nech sa všetko pekne blyští, tak ako radosť v ich očiach keď uvidia ten najčistejší interiér na trhu! P.S.: Umyť okná je skvelé, ale ešte lepšie je spraviť to z oboch strán!
..a bolo SVETLO. Faktor, ktorý ostáva podceňovaný, ale dokáže spraviť naozajstné zázraky. Pekne rozžiarený priestor dodá nielen pozitívnu energiu celému miestu, ale navyše opticky zväčšuje. Klaustrofobický záujemcovia nezutekajú a záujem o Vašu nehnuteľnosť výrazne porastie. Vymeňte preto všetky nefunkčné žiarovky a v prípade potreby vymaľujte jasnejšími farbami.
Ak radi odkladáte problémy na nehnuteľnosti na zajtra, možno práve dnes je zajtra. Nečakajte, kým si potenciálni kupci všimnú nedostatky, ani sa ich nesnažte zakryť, môže sa vám to vypomstiť a pravda sa vždy napokon ukáže. A vyrábať si zbytočné komplikácie naozaj nestojí za to.
Zahlaďte stopy po už vyriešených problémoch. Napríklad také fľaky z vody na strope môžu evokovať v človeku, že ešte stále niečo nie je v poriadku, aj keď v skutočnosti je všetko dávno vybavené.
Opäť téma okná – okrem toho, že by mali byť tak čisté, aby vyvolávali pochybnosti, či tam vôbec sú, by mali aj poriadne tesniť.
To, čo je funkčné, nechajte. To, čo už je po zenite, vyhoďte (ak to neprináša žiadnu inú hodnotu). To, čo sa dá opraviť, opravte (dva fungujúce horáky z troch nie sú dostatočné skóre). Jednoduchá matematika, ktorú majú zrátanú všetci záujemcovia.
Hovorí vám niečo ,,arachnofóbia“? Vám nemusí, ale tomu, kto uvidí tie pavučiny v rohu s lebediacim si pavúkom bude. A nič dobré to neveští.
Topánky – nechať, či vyzuť? Mnoho ľudí nemá príliš v obľube prezúvanie u cudzích, preto nachystajte možnosti podľa typu človeka a zabezpečte návleky na topánky, či pohodlné papučky a získajte si priazeň oboch skupín.
Ak máte dvor, vyhrajte sa s ním tak, akoby ste sa pripravovali na barbecue storočia. Vyčistite všetky plochy, poumývajte záhradný nábytok a naaranžujte detaily. A ak budete mať náladu aj niečo chutné ugrilovať, zaručene žiaden záujemca nepohrdne. A tak ako láska ide cez žalúdok, priazeň záujemcov nevynímajúc. 🙂
Príjemná atmosféra je na nezaplatenie. Zariaďte, nech sa už pri prehliadke cítia kupujúci ako doma. Príjemná hudba v pozadí, občerstvenie a najmä veľa úsmevov z každej strany – finty, ktoré odzbroja aj toho najzamračenejšieho záujemcu.
Nezabúdajte útočiť na všetky zmysly – vrátane toho čuchového! Pofidérny pach môže otočiť záujemcu ešte vo dverách, kým ho očaríte vizuálnymi vnemami. Predovšetkým sa sústreďte na odstránenie zvieracích pachov a pôvodcov týchto pachov (zatúlané exkrementy nie sú tým, čím chcete zaujať), zatuchlín, kuchynských odórov (odpadky vyneste po každom dni) a podobne. Skvelý tip, ako udržiavať príjemne čerstvý vzduch sú KVETY. Nielenže zvýšia estetickú hodnotu o 200%, ale ich príjemná vôňa dokáže vyvolať pozitívne emócie a zanechať výrazný dojem.
Pripravte záujemcom presné informácie, ako sa ku vám dostanú a kde môžu zaparkovať. Mnoho ľudí sa spolieha to, že veď si to ,,vygooglia“, ale tam môže zlyhať faktor. Ak disponujete priestorom na parkovanie, upravte ho tak, aby bolo čo najzreteľnejšie a najdostupnejšie.
Vizualizujte si zoznam toho, prečo by mali chcieť kúpiť tú vašu nehnuteľnosť a dajte to pocítiť. Vypichnite to najlepšie, čo ponúkate a nespochybňujte sa, žiadna nehnuteľnosť nie je dokonalá, ale netreba na to upriamovať rozhovor. Snažte sa o pozitívne nastavenú komunikáciu, aby záujemca odchádzal spokojnejší, ako keď prichádzal. Vtedy viete, že ste odviedli dobrú prácu a čoskoro môžete čakať dobré výsledky.
Dobrá realitná kancelária vám poradí ešte mnoho ďalších tipov a trikov, ako vyťažiť čo najviac z predaja nehnuteľnosti. A my vám k týmto radám ešte pridáme zľavu 50% pri predaji vašej pôvodnej nehnuteľnosti! 🙂
Akékoľvek otázky na nás máte, neváhajte nás kontaktovať.
Matúš Mucha
realitný maklér
+421911174971
Haburská 49/E
E-mail
Mgr. Michal Mucha
konateľ spoločnosti
+421905801882
Haburská 49/E
E-mail