Ilúzie. Vytvárame si ich na každodennej báze, niekedy chcene, aby sme preplávali životom príjemnejšie, niekedy nechcene bez ohľadu na realitu. No častokrát nás práve ilúzie ženú vpred a tvoria svet krajším. A rovnako spravia aj váš domov pri umení ,,homestagingu”.
Ilúzie nám ponúkajú pohľad na veci ,,cez ružové okuliare“. Všímame si najmä pozitíva a zameriame sa na výhody. A presne to chceme od našich kupcov, keď predávame nehnuteľnosť. Aby sme upriamili pozornosť na to najlepšie, čo príbytok ponúka. Ako?
Pred obhliadkou dnes už nestačia iba klasické úkony ako umyť dlážku, povysávať, či prípadne vymaľovať. Aby ste zvíťazili v mori dravej konkurencie, potrebujete sa odlíšiť a ponúknuť niečo extra. Najmä, ak predávate nehnuteľnosť s pár (viditeľnými) rokmi na krku.
Všetko je o detailoch. A pri tak významnom životnom kroku akým je kúpa nového dokážu potenciálni kupci skúmať úplné drobnosti.
Práve vďaka tomuto faktu vznikol homestaging. Ľudia, ktorí sa venujú tejto profesii majú neodmysliteľný zmysel pre detail, vycibrený vkus a schopnosť vhodne aplikovať trendy do interiéru. Homestage má za úlohu pripraviť váš domov do štádia, kedy po otočení vchodovou kľučkou príde jedno veľké ,,Wow“. A tak ako aj všetky ilúzie, aj homestage je o wow-efekte. Vďaka novému rozloženiu nábytku sa bude váš priestor javiť väčší a vzdušnejší, nové dizajnové kúsky dodajú nehnuteľnosti chýbajúci šmrnc. Starostlivo umiestnené detaily zase ulahodia každému, kto vie oceniť vkusný dizajn. Homestaging pripraví váš domov tak, akoby sa chystal na to veľkolepé gala, kde ho čakajú stovky prominentných hostí a blesky fotoaparátov.
Výhody? Odpoveď je jasná – neporovnateľne vyššia cena za predaj, pretože slovo ,,renovovaný“ tu naberá úplne nový rozmer. Vaša nehnuteľnosť padne do oka väčšine ľudí, ktorí majú vkus a vedia oceniť kvalitu. A najmä – prvý dojem je to, čo rezonuje najviac pri výbere nehnuteľností. V dobe, kedy sa na nás lejú lavíny informácií z každého rohu si dokážeme selektovať iba úzky výber, ktorý nás dokázal niečím výnimočným zaujať. A presne to je podstata homestagingu. Aby sa všetky oči upreli na váš príbytok a zapamätali si ho dlhšie ako na minútu.
Homestaging je komplexný proces, kde hrá dôležitú úlohu tiež kvalitné nafotenie nehnuteľnosti z tých najlepších uhlov. Práve vizuálne prilákanie potenciálnych kupcov môže odštartovať omnoho rýchlejší predaj s vyšším ziskom. A namiesto večného organizovania krkolomných obhliadok vám postačí iba pár a po byte sa zapráši jedna radosť. Ušetrený čas tiež znamená ušetrené peniaze (či už za správcu, alebo energie).
A estetická hodnota nehnuteľnosti pre nového kupca ostane nevyčísliteľná.
Pozor však na to, aby ste sa do svojho vynoveného príbytku nezamilovali tak, že sa v ňom usalašíte nadobro. ?
Homestaging má niekoľko fáz. V prvej sa zbavujeme nepotrebných vecí a osobných predmetov (je atraktívnejšie nechať byt v neutrálnom stave, aby si potenciálny kupec mohol vizualizovať vlastné zariadenie priestoru, niektoré veci ho môžu až odradiť – pelechy pre zvieratá, či náboženské symboly a pod.). Základ je ponechať priestor minimalistický – čím menej preplnený, tým vzdušnejšie a organizovanejšie pôsobí. Tu jednoznačne platí heslo – menej je viac.
Druhá fáza poukazuje na rozloženie nábytku. Priestor by mal byť pri obhliadke logicky zorganizovaný tak, aby potenciálnym kupcom nič nezavadzalo. Aj tá najmenšia zmena dokáže spraviť priestor vzdušnejším a tak naoko väčším, čo je zvyčajne dôležitým faktorom pri výbere nového hniezdočka.
V tretej fáze sa snažíme oživiť príbytok niečím novým, zaujímavým. Nemusíte sa báť, vašu peňaženku to nemusí vôbec zaťažiť. Všetko je na vašej fantázii a kreativite. Drobné dizajnové kúsky, či eco-friendly riešenia v podobe znovu-použitia už nechcených kúskov môžu byť veľmi efektívnym nástrojom pre vytvorenie ,,wow-efektu“.
Nikto nemá rád tmavé priestory, kde nič nie je poriadne vidno. Dajte si záležať na príjemnom osvetlení interiéru, práve to dokáže zanechať dojem a vyvolať emóciu u potenciálneho kupca. Nedostatočné osvetlenie dokáže spôsobiť istým ľuďom až úzkosť a to je to posledné, čo chcete vytvoriť u hostí. Ak sa však budú u vás cítiť útulne a pohodlne, máte vyhraté.